Sunday, February 6, 2011

Kerja Sambilan

Masa yang kadang terluang dan takda ape nak dilakukan menyebabkan aku kebosanan tahap melampau, disebabkan itu aku lebih suka melakukan kerja sambilan bila hari kelepasan kerja dibalai. Sebenarnyer jarang dapat buat kerja sambilan nie, mengikut peluang dan kesenggangan masa yang ada. Antara kerja sambilan yang pernah aku lakukan seperti servis katering, fire marshall untuk perlumbaan, angkat mengangkut dan yang paling tetap dan sukarela jadi siak kat surau balai aku sendiri.


Tapi baru-baru nie aku dah ada kerja sambilan yang baru aku cuba-cuba nak lakukan iaitu jadi jurufoto. Mulanyer dari suka-suka ambil gambar dengan kamera telefon pastu kamera kompak olympus (sekarang dah hilang pun). Semalam kebetulan aku pun kelepasan dan kerja waktu malam, aku jadi jurufoto kedua untuk kawan aku si sham untuk majlis bertunang. Agak teruja jugak la bila dapat kerja nie, sambil-sambil asah skil. Seingat aku nie pengalaman kedua aku jadi jurufoto majlis bertunang. Ok la, tengok la sikit gambar yang sempat aku amik. Komen dan kritikan amat dialu-alukan, mekasih.







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...